مهندسی کسب و کار سازمان

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعال
 

 

هر سازمانی برای انجام موثر و کارآمد فعالیت‌های اصلی خود نیاز دارد تا به طور منظم به عملیات خود و خروجی‌های آن نگاه نموده و تلاش نماید که کارآیی خدمات و محصولات خود را افزایش دهد. شرکت حاسب سیستم در این رابطه خدمات ذیل را به مشتریان خود عرضه مینماید:

 

عارضه یابی سازمانی

 

قبل از هر اقدامی برای توسعه و بهبود کسب و کار سازمان لازم است شناخت و تحلیلی دقیق از سازمان و چالشها و مسائل آن به دست آید. این امر که تحت عنوان عارضه یابی کسب و کار سازمان نامیده میشود، به سازمان درک درستی از اینکه برای افزایش کارایی کل سازمان روی چه حوزه‌ها و مواردی و با چه اولویتی باید تمرکز نماید، خواهد داد. این فعالیت لازم است پیش از انجام هر گونه اقدام اصلاحی و تحولی در سازمان صورت گیرد. شرکت حاسب سیستم برای انجام این کار یک مدل معتبر و شناخته شده دارد که کارآمدی خود را در پروژه‌های انجام شده توسط این شرکت برای مشتریان خود را نشان داده است.

بر اساس این مدل ،سازمان در 7 محور ذیل تحلیل شده و بر اساس این تحلیل اقدامات و پروژه‌هایی که باید انجام شوند و اولویت آنها پیشنهاد میگردند.

 

  

مدیریت فرایندهای کسب و کار سازمان

فرایندهای سازمانی یکی از محوری‌ترین بسترهای ضروری عملکرد هر سازمانی هستند. هرچقدر این فرایندها کارآمدتر عمل کنند، خروجی نهایی سازمان موثرتر و کارآمد تر خواهد بود. به دلیل اهمیت بسیار چگونگی عملکرد فرآیندها ، موضوع مدیریت فرایندها یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های مدیریتهای سازمانهای امروزی است. شرکت حاسب سیستم خدمات مرتبط با همه گامهای چرخه مدیریت فرایندهای کسب و کار را به مشتریان خود و سازمانهای متقاضی ارائه مینماید. این خدمات شامل محورهای ذیل است:

  • ممیزی فرآیندهای کسب و کار

در مفاهیم مدیریت فرآیندهای کسب و کار سه حالت (State) برای فرآیندها در چرخه عمر مدیریت فرآیندها مورد تصور است:

1- وضعیت مستند شده; در واقع حالتی است که در سازمان وضعیت فرایند مستند شده و بایستی فرآیند مطابق آن اجرا گردد. مستندسازی فرایندها در قالب شناسنامه، مدل فرآیندی، دستورالعمل، روش اجرایی، فرمها و فالبهای اطلاعاتی صورت می پذیرد.

2- وضعیت موجود در حال اجرا; وضعیتی که در وضعیت موجود توسط ذینفعان و یا نقشها و مسئولين درگیر در فرآیند در حال اجرا می باشد.

3- وضعیت مطلوب; به وضعیتی اطلاق می گردد که بعد از کنترل عملکرد فرآیندی و یا اجرای اقدامات بهبود انتظار می رود که به آن دست پیدا نماییم. وضعیت مطلوب ایستا نبوده و سازمانها همیشه در پی یافتن مسیری برای دستیابی به وضعیت مطلوبتر می باشند.

ممیزی فرآیندهای کسب و کار به سلسه عملیاتی اطلاق می گردد که بطور سیستماتیک شکاف موجود بین موارد 1 و 2 را پیدا نموده و با شناسایی مشکلات و نقاط ضعف اجرایی نمودن فرآیندها و همچنین نقاط عدم انطباق، اقداماتی در راستای پيشگيري از انحراف از وضعیت موجود مستند شده ارائه می نماید.

 

  • ارزیابی بلوغ مدیریت فرایندهای کسب و کار (Business Process Maturity Assessment) :

مجموعه‌ای از شاخص‌ها و یا تکنیکها می‌باشد که میزان آمادگی جهت استقرار چرخه کامل مدیریت فرآیندها شامل؛ استراتژی، طراحی، اجرا و کنترل را ارزیابی می‌نماید.

  • مدلسازی و تدوین وضعیت موجود فرآیند و تحلیل آن،  بهبود و طراحی مجدد فرایند برای رسیدن به وضعیت مطلوب و کمک به سازمان در زمینه پیاده‌سازی و اجرای فرآیند

 

  • طراحی و پیاده سازی مدل جامع مدیریت فرایندها در سازمان

مدیریت فرآيندهای کسب وکار رويكردی منظم براي شناسايي، طراحي، اجرا، مستندسازي، پايش، كنترل و اندازه‌گيري فرآيندهاي دستي و خودكار كسب‌وكار، براي دستيابي به نتايج هدف‌گذاري‌شده سازگار با اهداف استراتژيك سازمان است.

  • طراحی و اجرای دوره‌های تخصصی آموزشی در زمینه مدیریت فرآیندها

 

با توجه به تغییرات سریع فرایندهای سازمانی که ناشی از تغییرات محیطی و اقتضائات سازمان میباشد، موضوع بروز کردن آنها امری ضروری اشد. این تیم لازم است آموزشهای ضروری در زمینه شناخت، مدلسازی ، تحلیل، طراحی و کلاَ مدیریت فرایندهای سازمانی را دیده باشد. شرکا حاسب سیستم آمادگی ارائه این آموزشها به صورت کاملاَ حرفه‌ای و منطبق با ابزارها و استانداردهای روز دنیاست که لازم است در اسرع وقت انجام شود. برای تحقق این مهم بودن تیمی آموزش دیده در داخل سازمان میتواند بسیار کمک کننده با ، به مشتریان خود را دارد.

 

  • تامین ابزارهای روز دنیا در زمینه مدیریت فرایندها

       موضوع تامین ابزار مناسب برای استقرار و مدیریت چرخه کامل مدیریت فرایندهای سازمانی یکی از چالشهای سازمانهای کشور است.                 شرکت حاسب سیستم در این زمینه میتواند به سازمانهای متقاضی کمک نماید. در حال حاضر محصولات شرکت Visual Paradigm  j توسط           این شرکت در ایران عرضه میشود. (رجوع شود به بخش محصولات)

©{2017} HasebSystem. All Rights Reserved. Designed By OmidJadidi

Search