طرح جامع انفورماتیک سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور (1385-1383)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

وضعيت پروژه: خاتمه يافته

تاريخ شروع پروژه: اسفند 83

تاريخ خاتمه پروژه: بهمن 85

متدولوژي بكار رفته در پروژه: IA

استانداردها و مدلهاي مرجع: مدل زنجيره ارزش پورتر

شرح پروژه:

معماري اطلاعات از جديدترين متدولوژي‌هاي مطرح در زمينه سازماندهي و برنامه‌ريزي فن‌آوري اطلاعات در سازمان‌ها مي‌باشد. اين متدولوژي با نگرشي پنج لايه، سازمان را از مناظر مختلف مورد بررسي قرار داده و به تجزيه و تحليل روش‌ها و فرآيندهاي جاري سازمان در جهت بهره‌گيري از فن‌آوري‌هاي نوين و حفظ فن‌آوري موجود سازمان مي‌پردازد.

در اين پروژه، در فاز شناخت معماري وضع موجود، وضعيت موجود نرم‌افزارها، سخت‌افزارها، سيستم‌هاي كاربردي و نيروي انساني بررسي و نسبت به شناسايي و فهرست‌برداري از كليه‌ي فرايندهاي سازمان اقدام شده است.

براي تعريف وضع مطلوب معماري اطلاعات سازمان، ابتدا وضعيت توسعه‌ي IT در سازمان‌هاي مشابه بررسي خواهد شد. تعيين نيازها و برآورد استراتژي‌هاي سازمان در حوزه‌ي IT به تعيين اهداف كلان و بلندمدت سازمان در اين حوزه بر مبناي ماموريت چشم‌اندازهاي كلان سازمان منجر خواهد شد.

گام بعدي در راستاي اهداف فوق، تهيه‌ي نقشه‌‌هاي فرايندي، اطلاعاتي، كاربردي، داده‌اي و تكنولوژيك خواهد بود كه لايه‌هاي پنج‌گانه‌ي معماري اطلاعات را پوشش خواهد داد.

تهيه‌ي برنامه‌ي گذار و درخواست ارائه‌ي پيشنهاد (RFP) براي پروژه‌هاي آتي سازمان در حوزه‌ي IT گام پاياني پروژه‌ي حاضر خواهد بود.

©{2017} HasebSystem. All Rights Reserved. Designed By OmidJadidi

Search